Sunday, June 05, 2005

Siegen: Ikea, Berlin: ZaGa, Frankfurt: Havaalani ve..



5 Mayis'ta Türkiye'de (Istanbul/Ümraniye) acilan, ilk mobilya ve ev aksesuarlari magazalar zinciri Ikea'nin, 19 Mayis'tada Siegen sehrinde acilan magazasina gittik dün. Ilk günlerde cok ziyaretcisi olur diye ertelemistik ziyaretimizi. Fakat cok kalabalikti hatta bazi yerlerde insanlardan fazla birsey göremedik. Ama artik bizimde 35km uzagimizda bir Ikea'miz var. Bizim eyaletin disindada, olsa o bizimdir o bizim :o)



Dün askam Almanya saatleri ile 22.30'da ZaGa basladi. Türk Günü nedeniyle Berlin Tempodrom'dan yapilan canli yayini izlemek bana hic mi hic keyif vermedi. Bizi temsil eden örnek ailemiz.. Ve sirf alkislamak ve bagirmak icin gelmis olan arkadaslarimiz. Ve ilk telefonla baglanan kisinin Fatih Akin'a sordugu soru.. Örnek ailenin mobilyalarini kullanmalari cok güzeldi. Buzdolabi ilgincti. Artik hazir mutfak kültürü yayginlasali ben tekli buzdolabi kullananlar kisiler tanimiyorum (derin dondurucu haricinde). Birde benim icin komik olan Okan Bayülgen'in buzdolabindan yemekler cikarip ikram etmekle mesgulken - benim "iiiiggh simdi bunlari yiyecekler mi?!" gibi soruma karsilik - Ceza'ya uzatildi tabak.. Ceza'nin yüz ifadesi neredeyse bendeki yüz ifadesine benzeyip 'ben yeni yemek yedim' dedi ;o) Sohbet esnasinda bizim 1. kusagi temsil eden 'edii, yapii, gidii' sivesiyle konusan Balikesir/Akcay'li (egede bu tür sivenin konusuldugunuda dün sahit oldum) teyzemizin kalkip raftaki resimleride düzeltmeside komikti (resimlerdekiler tam görünmüyordu bencede) . Fazla birsey anlatamiyacagim.. Yeterince sesli bir ortamdi - ha evet birde kirmizi saten geceligiyle gelen bir kizimiz vardi. Benim izledigim bir saat bana fazlasiyla yetti. Oradaki dünya disindada bir dünyanin olmasi sevindirdi beni! Cünkü buradaki yasayan bizlerin hepsi diildi oradakiler..



0.00'da babami Frankfurt havaalanindan almaya gidecek olan kardesime takildim bende. 2. fotodaki resimleri yolculuk esnasinda cektim (üzerine tiklayinca büyüyor). Cok hostu gece foto cekmesi ve arabanin isiklarinin fotonun üzerindeki cizdigi cizgiler.. Havaalaninda babami beklerken birisi bana bu üsteki balonlari hediye etti ;o) Balonlari hediye eden 'kisiye' tskler! Odama boydan boya astim (kitsch oldu biraz), cikartmakta istemiyorum ama bu gidisle balon kokusu zehirlenmesi yasayabilirim..

Ek olarak bugün Milliyet'te yayinlanan Elif Safak sohbetini ekliyorum. Zeynep gibi onlarda 28. Mayis'ta (benim doum günümde) evlenmisler. Önceki yazimda 23. mayis diye yazmistim evlilik tarihini düzeltiyorum onuda biraz sonra.. Haber icin resme tiklayin!

Ikea ile.. Gece ile.. Balonlar ile.. Evliklikler ile..