Tuesday, November 15, 2005

Ye#4: HuRMa



Cölün ekmegi; bizim tanidimiz adi ile Hurma. Bu ayki yemek etkinligin konusu. Ev sahibemiz Melda konusunu aciklayinca; ilk basta uzun zamandir yapmadigim safranli, hurmali, cam fistikli arap kekimi yaparim diye düsünmüstüm. Daha sonra Urs'tan bir tarif yapabilecegimi düsündüm. Christian'da yedigim, onun yapmis oldugu portakalli hurma salatasi aklima geldi. Evde de badem püresi vardi sosu icin. Aradan zaman gecti bu fikir de kayboldu gitti. Hurmali Armutlu Milkshake'de beraberinde.. Ben yine de bu kendi uydurmasyonum olan konfektleri yapmayi basarabildim.. ;o) (Üstteki foto Ramazan'dan kalma; etrafi defne yapraklariyla süslenmis bir kasenin icinde nugatli badem toplari + hurma).



Badem Ezmeli Hurmali Konfekt

  • 10 tane hurma
  • 5 kuru incir
  • 1/2 SB badem
  • (fazla ince cekilmemis)
  • 1 cimdik tarcin
  • 50 gr badem ezmesi
  • (marzipan)

    Ici icin hurma + incir + badem ve tarcini hep birlikte mutfak robotunda karistirilir. Badem ezmesi temiz bir naylon folyo arasinda merdane yardimiyla acilir. Icine ic malzeme (yarisi yeterli) sürülür ve rulo halinde sarilir. Kenarlari bicak yardimiyla düzeltilir/kesilir. Folyonun üzerine seker serpilir ve rulo sekerin icinde bulanir. Daha sonra 1- 1.5 cm kalinliginda kesilir.



    Ben kenarlarindan kalan badem ezmesini tekrar yogurdum ve icini hafif yastilastirarak ic harcindan koyup hurma süsü vermek istedigim icin hafif kakaolu sekerli karisimin icin bulandirip bi ucuna bir tane damla cikolatasi koydum.



    Benim verdigim ic harcindan yaklasik 35 tane konfekt cikar sanirim. Ben yarisini kullandim. Ve 16-17 tane elde ettim. Yarisini da masanin diger kösesinde hashas ezmeli pekmezli cörek yapan anneme verdim ve bi tane cöregini sirf bu ic harciyla yapti. Bizim cok hosumuza gitti ve tekrar yapmak istiyoruz bu Hurmali Cörek'i.



    Bu kuvertüre batirilmis kocaman taze hurmayi In The Pink etkinligi icin pralinler yaparken denemistim. Ben cikolataya batirilmis taze meyvelere bi türlü alisamadim..


    Baska baska hurmali lezzetler: Hurmali Cikolata Soslu Pasta, Hurmali Yas Pasta, Maamool, baska bir blogcudan Maamool, Hurmali Armut, Cikolatali Hurmali Pasta, Hurmali Bademli Pilav, Hurmali Tart, Hurmali Pesto, Badem Ezmeli Cevizli Hurma, Hurmali Patlican Dolmasi, Kuzu Pirzolali Hurma, Hurmali Bademli Kurabiye, ..

    12 Comments:

    Blogger Başak said...

    Hurmayı gercekten cok severim.Safranli, hurmali, cam fistikli arap kekini de cok merak ettim, sevgili Gulsen tarifini vevirsen sevinirim.Sevgiler.Basak.

    15 November, 2005 07:47  
    Anonymous Anonymous said...

    değişik lezzetler elde etmek,yaratıcı olmak ne güzel...sen de ne çok yetenek var Yeşilcim...yemek,yazı,dostluk...hepsinin en güzel hali sende toplanmış...ellerine sağlık...
    sevgi dolu dostlukla...

    15 November, 2005 07:49  
    Anonymous Anonymous said...

    sLm SiS,

    coktan coment yazmamistim ..
    resimler harika olmus herzamanki gibi
    ve de Badem Ezmeli Hurmali Konfekt harikaydi .. ellerine saglik ..

    Have a nice day ..

    sLm`lar

    15 November, 2005 10:41  
    Anonymous Anonymous said...

    harika :))
    ellerinize yüreğinize sağlık...
    ben önemli bir işi teslimde sorunlar yaşadığım için bu etkinliğie katılamadım aslında son daikaya kaldığım için:((
    1 dahakine İnşallah...
    lokum gibi:)))

    15 November, 2005 12:14  
    Blogger Dilek'ce said...

    Gülsen resimler yine müthis! Kendi kreasyonun konfekt benim favorim galiba, ama hani annemin cöregi de cok güzel görünüyor! Kitaplik bence!

    15 November, 2005 14:49  
    Blogger chili&vanilia said...

    Yesil,
    was für tolle Datteln Süssigkeiten, alle sehen so toll aus, ich würde am liebsten gleich reinbeissen!
    Zsofi

    15 November, 2005 20:47  
    Blogger Tuhfe said...

    Hepsi çok güzel görünüyor. Yine harikalar ortya çıkarmışsın, ellerine sağlık.

    15 November, 2005 21:35  
    Blogger yEşiL said...

    Duygu; güzel duana amin diyorum yürekten!

    Basak; bakalim bu keki yapinca sevecekmisin?!

    Arzu; tskler fakat oradan göründügü kadar yetenekli bi insan diilim ;) Güzel kalbin ve sözlerin icin sana tskler..

    Brother; danke! Hemencik gözlerimizin önünde tüketildi konfektlerimiz. Özellikle o 4'nü birden yiyen kisileri siddetle kiniyorum ;) Mutfaktaki kücük tatli denemelere devam edilecektir..

    Zeynep; son iki etkinlige katilamadin fakat etkinlikte zaman isi. Bende katilmayacak gibiydim pazar günü birden degisiverdi hersey..

    Melek; tskler :) Ben Canon Ixus 500 kullaniyorum. Memnunum. Tavsiye ederim. Cok fazla pahali olmazsa sana yeni cikan Ixus 750 al derim. Pahali dersen Ixus 50'ler baya bi ucuzladi. Benimkisi ben aldigimda (mart05) 350 € civarlarinda idi. Simdide fazla degisiklik oldu mu bilmiyorum. Ixus 500 yeter bana diyorsan benimkini sana satayim ben yenisini alayim. Müsteri ariyorum ;)

    Ablacim; senin hurmali citirinda cok lezizdi. Cörekler güzel oldu..

    Ipek; eger denersen cok sevinirim. Oldukca basit ve cok güzel bir ikram. Tskler güzel sözlerin icin :)

    Zsofi; ich habe wieder etwas gerolltes ;) Datteln mag ich auch sehr. Durch unsere monatlichen Kochevents haben wir wieder ganz viele neue Rezepte dazu gelernt.

    Tuhfe; tskler. Sadece birsey yapmama ragmen elimde olan öncekiler ve annemin katkisiyla biraz renklendi etkinlik katilimim.

    Hurma ile.. :)

    16 November, 2005 01:27  
    Anonymous Anonymous said...

    gülşen nefis görünüyor, hele konfektlere bayıldım, ellerine sağlık...

    17 November, 2005 13:40  
    Blogger yEşiL said...

    Tskler Hatice. Senin Hurmali Kurabiye'lerine ben bayildim :)

    17 November, 2005 19:33  
    Blogger İsmail said...

    merhaba dökme demir tencere ve tavaları döküm tava linkinden satın alabilirsiniz.

    02 December, 2010 21:55  
    Anonymous harun said...

    merhaba düğün davet ve diğer organizasyonlarınız için bize Düğün Salonu linkinden ulaşabilirsiniz

    26 October, 2011 02:56  

    Post a Comment

    << Home