Saturday, October 15, 2005

Ye#3: NaR



Taneleri hem Pearl of Orient, hem de peygamber göz yasi olarak adlandirilan Nar bu ay ki etkinlik konugumuz. Ev sahibi ablamdi. Nari sectigine ben cok sevinmistim. Malum tatlilarin yanina cok yakistigi kadar tuzlu, etli yemeklere de güzel yakisan bir meyve idi. Sadece biraz hüsrana ugradik nar konusunda. Ilk aldigimiz narlarin hepsi pembe ve hatta nerdeyse renksiz diyebilecegimiz kategoride cikti. En pembesi ile yaptim ilk tarifleri. Daha sonra kirmizi taneli nar bulunca gün icinde bol bol narli yemekler tükettik. O yüzden biraz cok gibi gelebilir narli tarifler. Etkinlige özel sadece ilk 3 tarifi yaptim digerlerini de fikir olsun diye ekliyorum.

Narli Hashasli Turta

Keki icin:
200 gr un
3 yk kabartma tozu
100 gr seker
1 paket vanilya sekeri
3 yumurta
100 gr tereyagi
100 ml soda
75 gr hashas

Kremasi icin:
400 ml krema
1 paket krema sertlestiricisi
Nar taneleri ve kirmizi tart jölesi

Kek icin tüm malzemeleri bir kaseye koyup karistirdim. Firinda 180°C'de 30 dakika pisirdiktean sonra sogumaya biraktigim keki soguduktan sonra ortandan ikiye ayirdim. Cig kremayi krema sertlestiricisi ile cirptim. Sonra 1/3 kremanin icine nar taneleri ekledim. Bu narli kremayi pastamin orta kismina sürdükten sonra diger krema ile pastanin disini sivadim. Üzerine nar taneleri ve tart jölesi ile süsleme yaptim. Afiyet olsun!




Narli Pralin Rulo ve baska Pralinler

1/2 sb ince kiyilmis antepfistigi
100 gr badem ezmesini
1/2 sb kadar krema (cirpilmis)
Nar taneleri
100 gr kuvertür (dark)

Badem ezmesini antep fistigi ile güzelce yogurduktan sonra yaklasik yarisini kopartip merdane yardimiyla bir strec folyonun üzerinde actim. Daha sonra icine krema sürüp ve nar taneleri serpistirdikten sonra folyonun yardimiyla rulo seklinde sardim. Minik rulolar kestim. Daha sonra da üzerine üstteki fotodaki gördügünüz gibi benmari uslü eritilmis kuvertür ile cizgiler yaptim.



Kalan badem ezmesi ile ortalarina nar taneleri yerlestirerek farkli pralinler yapip eritilmis kuvertüre batirdim. Bazilarinin üzerine antep fistigi serpistirdim. Bazilarina da kuvertür katilastiktan sonra kakao eledim. Cok lezziz oldular!




Narli turtanin keki icin kullandigim Dr. Oetker'in Schüttelkuchen Nr. 2 kitabinda Narli Tart'i kesfettigim icin son olarak onu da denemek istedim. Fakat bu tarifte narin kesinlikle kirmizi olmasi gerekiyor. Lezzeti cok güzeldi fakat kitaptaki gibi icinde nar tanelerinin görünmemesi rahatsiz etti beni.

N a r l i T a r t
170 gr un
1 tk kabartma tozu
150 gr seker (ben 100 gr kullandim)
1 tk limon kabugu rendesi
2 yumurta
125 g tereyagi
4 yk buttermilk (ben süt kullandim)

Malzemelerin hepsini karistirip tart formuna bosaltiktan sonra 200°C'de 20-25 dk firinda pisirdim. Soguktan sonra üzerine (kakaolu) krema sürdüm ve nar serpistirdim. Afiyet olsun!




Rezene kavurmasi. Annem gecen zaman icinde taze rezene almis ve kavurmasi yapti. Onun öncesi Sibel'in Kahvesi'nde görmüstüm 'Arapsaci Kavurmasi' adli yemegi. Fakat 'bizde de ayni adli yemek var mi?!' diye sormayi unutmustum anneme. Bu vesile ile de o sorumu da sormus oldum. Bu yemegi annem rezeninin faydalarindan dolayi yapmis. Rezeneyi kavurduktan sonra üzerine yogurt döküp nar taneleri serpistirilerek servis yapiliyor. Rezene sevmeyenler ispanakla da deneyebilir.




Narli Yogurt Toplari icin tam bir tarif vermiyecegim. 10% yagli süzme yogurttan toplar yaptim kavun kasigi yardimiyla. Üzerine zeytin yagi gezdirdikten sonra nar ve kirmizi biber serpistirdim. Nane de eminim güzel giderdi. Labne peyniriyle de yapilabilecek lezziz bir aperatif.



Son olarakta baska bir kitabi karirsitirken buldugum güzel ve ferahlatici bir tarif. Bu tarifi Marokko'da Fas'da anneler okuldan dönen cocuklarina sunarlarmis. Narin ve portakalin faydalarini düsünecek olursak tam bir vitamin bombasi.

Hassir romman b'limmum
(Taze sikilmis portakal ve nar suyu)
Tarif: Rezepte aus der Kasbah

1 narin suyu (ben 2 yk nar surubu kullandim)
250 ml taze sikilmis portakal suyu
2 tk portakal cicegi suyu

Hepsini karistirip bardaga bosalttiktan sonra icine buz konup icilmesi tavsiye ediliyor sicak havalarda. Biz IFE ile aninda ictik :o)

Afiyetle.. Tadina ve rengine doyum olmayan NaR ile..




Narli baska sitelerden lezzetler: Narli Maracuja Turta, Portakal Salatasi, Ispanakli Salata, baligin icinde nar, Muhammara, Maskarpone Dondurmasi ve 1001 gece mutfagindan lezzetler kitabindan etli narli lezzetler. Son olarakta Hürriyetim'de 2.5 yil evvel yayinlanan tarifli güzel bir yazi.

16 Comments:

Blogger zinnur said...

Gulsen, hepsi birbirinden degisik ve guzel ama benim ozellikle badem ezmelide aklim kaldi. Ellerine saglik.

16 October, 2005 00:28  
Blogger Dilek... said...

yEşiL, oncelikle eline gonlune emegine saglik. Epey ugrasmis, vakit ayirmissin, ama ne iyi yapmissin. Birbirinden ilginc, leziz tarifler bunlar. Hemen favorilerimi siralayayim, 1- Narli Yogurt Toplari (sadeliginde yatan guzellik icin) 2- Rezene kavurmasi (saglik ve estetigin birlestirdigi icin) 3- Hassir romman b'limmum (doganin sundugu lezzetleri katiksiz birlestirdigi ve bulusturdugu icin). Sonrada digerleri geliyor :-)

16 October, 2005 03:22  
Blogger Yesim said...

Ellerine sağlık,ben narlı tarif bulmakta çok zorlandım ama senin yaptıklarını görünce bayıldım,hepsi de birbirinden güzel gözüküyor,ama galiba en çok narlı pralin rulo ve narlı turtaları beğendim,ellerine sğlık tekrar....

16 October, 2005 11:57  
Anonymous Anonymous said...

Hepsi birbirinden nefis ve lezzetli Gülsen, cok emekler vermissin ve emeklerinede degmis dogrusu :)
Ellerine saglik

Sevgiler

16 October, 2005 17:48  
Blogger Doruk said...

Uff hepsi birbirinden güzel, ellerine sağlık. Özellikle haşhaşlı olana bayıldım. Harika görünüyor. Bir de sorum var, portakal çiçeği suyu nedir? Nasıl yapılır?

16 October, 2005 20:31  
Blogger nagice said...

hepsi birbirinden güzel.ne kadar çok uğraşmışsın.ellerine sağlık

16 October, 2005 23:41  
Blogger Hatice said...

hepsi de birbirinden değişik ve güzel olmuş, ellerine sağlık gülşen...

17 October, 2005 10:45  
Blogger Tuhfe said...

Gülşeeeeeeeen, tek kelimeyle muhteşem.
Ellerine sağlık, hepsi çok güzel görünüyor.Badem ezmeli olan dikkatimi çekti, değişik bir lezzet. Gerçi hepsi orjinal.
Burcu, Portakal çiçeği suyunun fotoğrafını çekip link vermiştim, görmek istersen. Hazır satılıyor. Faslılar kurabiye ve bilumum yiyeceklerinde kullanıyorlar bizim gül suyunu kullandığımız gibi.
Sevgiyle.

17 October, 2005 12:13  
Anonymous Anonymous said...

harika harika harika...Tüm yapılanlar harika...
bu etkinliğe bu sefer katılamasamda etkinliği çok seviyorum ve yürekten destekliyorum...
süperler....
en değişigi de narlı toplar oldu benim için...
tşkler...
:))

17 October, 2005 12:45  
Blogger yEşiL said...

Zinnur; tskler. Bu aralar bende badem ezmesi ile yapilan pralinlere fena takildim. Bu badem ezmeli ruloda bu takintimin eseri ;) Simdi sira severek yedigim Mozartballs'da..

Dilek...; tskler. Favorilerini liste halinde yazman güzel olmus :)

Yesim; ilk basta öyle bir izlenim birakiyor. Rulo ve tart'in lezzetleri de cok hostu.. Maalesef buradan sunulmuyor :(

Özgül; aslinda fazla emek verdim sayilmaz. Sadece yaptigim pastalari ve annemin yaptigi yemekleri nar'landirdim ;)

Burcu; portakal cicegi suyu Tuhfe'nin de dedigi gibi; Fas (benim sürekli Marokko dedigim ülke) ve benzeri ortadogu yemeklerin de cokca kullanilan bir aroma ve bizim gül suyumuza benziyor. Fakat sadece tatlilar icin kullanilmiyor. Burada ablamin bu soruya verdigi cvbi bulabilirsin comment bölümünde.

NSevil ve Hatice; cok tskler :)

Tuhfe; ben fazla gezemedim ancak bugün bakabilecegim diger lezzetlere. Biraz önce link vermek icin girdim cok hos görünüyorlar :)

Zeynep; evt gercekten güzel oluyor. Her ay güzel bir etkinlik oluyor hepimiz icin. Ve tabii en önemlisi gözümüz icin. Gelecek etkinlikte mutlaka seni de bekliyoruz :)

Dharma; yemek konusunda hic mi hic basarili diilim. Pastalar/tatlilar benim ilgi alanim. Dekoru ve süslemeyi sevdigim icin yemegin sadece süsleme kismina bazen el atiyorum ;)

17 October, 2005 17:06  
Blogger chili&vanilia said...

Entschuldigung, dass ich da als "outsider" mitrede, ich verstehe leider gar kein Türkisch, aber ich muss einfach sagen, dass alles sieht hier fantastisch aus! Ich sterbe für diese Rezepte, besonders das Narli Praline Rolo, hmm...ich versuche das mit Hilfe zu übersetzen..

18 October, 2005 10:23  
Blogger Sibel said...

Gülşen, tart ve turtanda kaldı aklım! Ayrıca pralinlere de bayıldım. Hepsi birbirinden güzeller. Ellerine sağlık.

18 October, 2005 16:08  
Anonymous Anonymous said...

turta,
öyle böyle değil:}

18 October, 2005 17:33  
Blogger yEşiL said...

Hallo Chili&Vanilla :) Bitte fühle Dich hier nicht wie ein outsider. Bist immer herzlich willkommen. Dein Spinatsalat und Mascarpone Eis mit Granatapfelkernen fand ich sehr lecker.

Hier das Rezept für die Eigenkreation Pistazien Marzipan Rolle mit Granatapfelkerne
1/2 Wasserglas feingemahlene Pistazien
100 g Marzipan
100 ml Sahne
1 EL Zucker
1 TL Sahnesteif
Granatapfelkerne
100 g Kuvertüre (Zartbitter)

1. Als erstes wird Sahne, Zucker und Sahnesteif geschlagen und kühl gestellt.
2. Marzipan wird mit Pistazienpulver vermengt. Diese Pistazien-Marzipan-Masse zwischen Frischehaltefolie ausrollen.
3. Anschließend ca. 4x8 cm grosse Stücke schneiden. Diese Stücke mit gekühlter Sahne und Granatapfelkerne belegen. Mit Hilfe der Frischhaltefolie vorsichtig zu einer Rolle wickeln.
4. Mit Kuvertüre beliebig dekorieren. Und nochmals für 1-2h kühl stellen. Guten Apettit :)

Ich habe die Granatapfelkerne mit Mangoscheiben ersetzt, da ich dachte zu grün passt auch orange sehr gut. Nicht nur optisch auch geschmacklich war es sehr lecker.


Sibel; tskler bu güzel yorumun ve ziyaretin icin :) Pralinlerin yapimi cok kolay denemeni tavsiye ederim.


Anonymous; cok tskler :)

19 October, 2005 01:11  
Blogger pinomino said...

Vallahi ne diyeyim, bu kadar çok çeşit döktürmüşsünüz, harika!! Ben en çok küçük ruloları sevdim...bir de yoğurt toplarını.. Ellerine sağlık ve de teşekkürler bu kadar güzel tarifleri bizimle paylaştığın için...

19 October, 2005 08:12  
Anonymous Anonymous said...

For the reason that the admin of this website is working, no doubt very rapidly it will be well-known, due to its feature contents.


Here is my blog Fotografía documental de boda

12 June, 2013 04:46  

Post a Comment

<< Home