Wednesday, October 26, 2005

Itikaf zamani..


©Sezin Temeltas

Aşıkların sevinçleri de kederleri de Hak’tır. Hizmetleri de, hizmetlerine karşılık aldıkları da Hak’tır. Bir aşık sevgilisinden başkasına bakacak olursa, o gerçek aşık değildir; onun aşkı boş bir sevdadır. Aşk öyle bir ateştir ki alevlenince sevgiliden başka ne varsa hepsini yakar, yandırır.. (Mesnevi, V / 586—588)


Dün aksam yattiktan sonra yeni bir itikaf zamanin geldigini düsündüm. 10 gün boyunca cile odalarina kapanan dervisler geldi aklima. 10 günü ibadetle geciren ask dolu yürekler. Kanadali bir arkadasim itikaf'a girdigini ve zorlandigini anlattiginda anlam veremistim. Belki o zamanlar yeni okudugum Michaela Mihriban Özelsel'in "Halvet'te 40 gün" adli kitabindan dolayidir. Bana 10 gün cok uzun bir süre gibi gelmemisti. "10 gün ne ki halvetin 1/4.." gibisine birseyler dedigimi hatirliyorum. Dün düsündüm de 10 gün kisisine göre 10 yila bedel olabilir. Itikaf zamaninda farkli sinavlardan gececegi ve kalbindekini yasacagi kesindir kisinin. Bir o kadar da o yapilan sessizlikteki ibadetlerle ruhununda yükselecegi, Özü'ne yakin olacagi, hissedecegi, büyüyecegi, ..

Kalblerimiz suanda itikafta olan kalplere yakin olsun ve Allah onlarin bu ibadetlerini kolay kilsin! Simdi söz Arzu'da.. Buyrun! :o)