Thursday, October 27, 2005

Bòók Meme!



Tuhfe gecen ay beni kitap mim'i icin sobelemisti. Biraz gec olsa da ben yine yazmak isterim kitaplarimi ve HiKaYe'lerini. Dün odami uzun zamandan sonra toparlama firsati bulup toparlamama ragmen, yine de kitap raflarini cekmeyi sakincali buldum ;o) Durmadan cogalan kitaplara el-care lütfen!

  • Kac kitabim var?!
Kitaplarimi saymadim oldukca fazla. Gecen yillarda bazilarini satmayi düsünmüstüm sonra kiyamayip bir kartona koyup baska odaya kaldirdim. Ayrica pasta kitaplarim da farkli bi odada duruyorlar. Eger baska bir eve tasinacak olursam, kitaplarimla sigmayacagim kesin..

  • En son aldigim kitaplar:
Bu yil TR'den kitap almadan dönecektim ve sonra ablamla birlikte Pandora'dan ismarliyacaktik (ismarliyacagiz). Öyle konusmustuk fakat ben kitaplari görünce dayanamadim.. Iskender Pala'dan "Ansiklopedik Divan Siiri Sözlügü", "Müstasna Güzeller" ve "Kirklar Meclisi". Ibn Kayyim El Cevziyye'den "Peygamberimizin Maddi-Manevi Saglik Ögütleri". Gecen kistan bu yana alip almamakta kararsiz oldugum Sadik Yalsizucanlar'dan "Gezgin". Nathalie Stoyanof'tan "Beyaz Mutfak". Ve beni biraz hayal kirikligina ugratan Ender Sarac'tan "Doga'nin Sifali Eli" (benzeri kitaplarim oldugundan dolayi). Ama en yeni kitaplarim yolda babam beraberinde getirecek 1 kasimda TR dönüsünde :o)

  • En son okumakta oldugum kitap:
2. kez okudugum Safi Nidiaye'den 'Das Tao der Herzens' (Kalbin Taosu) okudum. Suanda yeni bir kitaba baslamadim..

  • Benim icin anlami olan 4 kitap:
Saint-Exupéry'den Kücük Prens. Elif Safak'i ilk kez bir tv reportajinda yeni cikan kitabi Mahrem'den bahsederken izledim ve hala onun anlatiklarini karaladigim zarfi saklarim. Ardindan hemen kitabini aldim ve cok hosuma gitti - o tv'de güzel seyler anlatan bayanin kitabi. Ve tabii ki icindeki Nazar Sözlügü'de. Sonra diger cikan kitaplarini aldim. Ve böylelikle Pinhan'la tanistim. Tüm okudugum kitaplari arasinda bu 2 kitabina takili kaldim. Ve son benim icin anlami olan 4. kitap olarakta Muhyiddin Ibn Arabi'den Ilahi Ask.


Sizin en sevdiginiz kitap yada yazar hangisi?!

3 Comments:

Blogger zinnur said...

Sevgili Gulsen, madem Seyh-ul Ekber'in kitabini sevdin, sana bir tane de ben yollamak istiyorum izin verirsen. Hem bu kitabin bir de Hikaye'si var sana anlatacagim. Bana posta adresini mailler misin?

28 October, 2005 00:41  
Blogger Tuhfe said...

Fazla geç kalmış sayılmazsın Gülşen, ben bugün tekrar sobelendim!Kitap dağarcığının bu kadar renkli olmasına şaşmadım. Yemekten tutta şiir'e kadar bir çok alanda bilgiye sahip olman sanırım bu renkliliğin sonucu.
Mahrem'i ben de merak ettim. Okumak istediğim kitap sayısı çoğalıyor da ben bunun için hiçbir şey yapmıyorum, üzücü olanda bu...Rafta tozlananlardan başlasam iyi olacak...
Teşekkürler.

28 October, 2005 10:35  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Gulsen,
Kitabi sevdigim kadar kitabi okuyan ve seveni de cok severim;).
En son Da Vinci sifresini okudum, su an Bernini Mystery i ve metal firtinayi okuyorum! Sirada insallah Babil de olum Istanbul da ask ve M. Islamoglunun Hac risalesi....Bazen 2 3 kitap birden okudugum oluyor! Bazi kitaplari en az 4 kere okumusumdur, mesela Adayis Risalesi( Hz. Meryemi ve H.z. Isa nIn onemini anladigim kitap!) Nurullah Genc in Intizar ( Bir ask ve aski kelimelre sIgdIrabilen bir yazar!!) Mekke ye Giden Yol, Muhammed Esed ( Bu kitab sayesinde Orayi dahada cok ozledim....)ve Yurek Devleti M. Islamoglu ( iste yurek dedigin anca boyle olabilir)........

28 October, 2005 14:45  

Post a Comment

<< Home