Tuesday, June 07, 2005

BaHaR - Kardes Türküler


©www.bgst.org


Yarin koyacagim bugünkü "cd HiKaYe'mden" sonra yine bugün aldigim (eve getirmeyi basarabildigim) yeni cikan "Kardes Türküler"den "BaHaR"i dinliyorum. Hemavaz'dan sonra biraz korkarak aldim, tekrar hayal kirikligina ugrayabilirim diye. Ama albüm cok hos! Neset Ertas (Yaniyorum parcasinda) + Erkan Ogur sesli ve düzenlemeli calismalar var :o) Albüm cok renkli..

Dinlerken cok güldügüm Afyon türküsü. Ege sivesiyle (biraz Özay Gönlüm esintili) 'Gülsüm'. Ayni sekilde beni eskilere, tr'de düzenlenen cingenelerin muzik yaptigi kina gecelerine götüren 'anakon/isler nanayi' cok hosuma gitti. Favorilerim Newroz (türkce/kurmanci), Bahcalarda yEsiL Cinar (feat Erkan Ogur), Hem Okudum Hem Yazdim (Cagri/türkce) ve Goncum en ari ari (ermenice). Ve birde arapca/türkce/kurmanci karisimi ilahi 'Medet'. Farkli dil ve dinlerle dolu dolu güzel bir calisma olusmus..

Albümde deniliyor ki; "Bahar bayramlarinin (Newroz/Nevruz/Navroz, Hampartzum, Hıdrellez, Ederlez, Rozelya Günü...) Anadolu, Mezopotamya ve Trakya halklari ve dinleri icin ortak bir anlami var: “Yeniden dogus...” Kökleri bin yıllar öncesine götürülen bahar bayramlari; dogayla birlikte uyanisi, umudu, beklentileri, “ölecegiz ama yeniden dirilecegiz” inancini ifade ediyor. .. “Bu sarkilarla, baharin gelisini birlikte kutlayalim; umudu, yeni günü birlikte karsilayalim istedik. Bu albüm, farkli dil, din ve sarkilarin bir arada yasayabilecegi umudunu yeniden yesertiyor bizim icin...” ..


Kardes Türküler Bahar ile.. Türküler ile.. Erkan Ogur ile :o)



Özlendiniz Mesaji: Uni Regensburg günlük ziyaretlerinizi özledik! Umarim ki tatildesiniz; saglik ve afiyet icindesinizdir! En kisa zaman sizi tekrar buralarda görmek istiyoruz.. :o)