Wednesday, October 05, 2005

Ya Sehri Ramazan


©Emre Yalcin

Ramazan geldi derken ilk gününü geride biraktik.. Evet, bu önümüzdeki her günü bayram denilen bir ay alistigimizdan farkli ve canli gececek. Ramazan'a has tadlar:

  • Hurma (Kur'an ve hadiste övülen, manevi yapiyi güclendirici ve tasavvufta 'ilmin sirrini' tasidigi söylenen yiyecek)
  • Ramazan pidesi (cocuklugumdan hatirlarim TR'deki pidecilerin önündeki iftar öncesi beklenilen uzun siralari)
  • Iftar sofralari (bütün gün aksama dek süren hazirliklar ve aksama sofraya konulan onlarca yemek cesidi icinden 'hangisini yesem' diye zorlandiginiz davet sofralari)
  • Ramazan davulcusu (sadece ana haberlerinde onlardan Ramazan boyunca haber alsakta)
  • Teravih Namazi
  • ve teravih sonrasi cayin beraberinde yapilan 'nerede o eski Ramazanlar?!' baslikli muhabbetler ;o)
Ayri bi sevincte; bu yil ki Ramazan icin özel tv'deki programlari. 3 tane benim düzenli olarak izlemek istedigim program var:

Bu aksam bu son saydigim 2 ismi izledim. Biraz benim alismam gerekiyor onlarin anlatim tarzlarina. Kitaplarindan ve radyo yayinlarindan biraz daha farkli oluyor insanlari tv'de izlemek ve dinlemek..

Son olarakta 20-30 ekim tarihleri arasinda Köln (Neustadt) gerceklestirilecek olan Sadabat (Ramazan Kutlamalari) var. Sanirim Almanya'da ilk kez. Gelecek yil Berlin ve Münih'in de benzeri organize yapacagini biliyorum sadece..

Hepinize 'Gecmis Olsun' dilekleriniz icin tekrar ayri ayri tsk ederim! Ve bu güzel ayinizi kutlarim. Hayirli Ramazanlar.. :o)